Top
Canis Naturalis van 2005 naar nu

 

Het ontstaan van Canis Naturalis


Canis Naturalis is in 2005 gestart door Monique Appels. In eerste instantie begon zij als verkooppunt voor Zuid-Holland van Bibi Diervoeding, maar al gauw breidde het assortiment zich uit met andere merken kwalitatief hoogwaardige diervoeders (KVV). Onder meer als gevolg van de daarvoor benodigde opslagkwaliteit en de logistieke mogelijkheden heeft Monique op dat moment het bedrijf omgevormd tot bezorgdienst.

Kaartje van NederlandHet klantenbestand groeide, net als de vraag naar andere verse producten (BARF): Monique kon het niet meer in haar eentje af.

In de toptijd waren ca. 5 mensen betrokken bij Canis Naturalis, bestellingen werden bezorgd in maar liefst 4 provincies!

Helaas, de brandstofprijzen stegen, de wegen werden voller: er konden in dezelfde tijd minder bezorgingen worden gedaan, terwijl de kosten stegen.
Het aantal bezorgregio's nam noodgedwongen af. En af. En af.

Eind 2008 besloot Monique dat het tijd was om te stoppen en iets anders te gaan doen; Canis Naturalis - bezorgdienst voor natuurlijke diervoeding was niet langer rendabel. Ik zag echter nog mogelijkheden, maar alleen als Canis Naturalis helemaal terug zou gaan naar de basis: de verkoop van Bibi Diervoeding.


Vanaf de doorstart van Canis Naturalis: 2009 en verder


Per 1 januari 2009 kreeg Canis Naturalis dus een nieuwe eigenaar, een 'afgeslankt' assortiment én een aangepaste leverwijze: afhalen in plaats van bezorgen.

Sam dogfrisbeeAan het einde van 2010 kwam ik - door gezondheidsproblemen van Sam, één van onze honden - in aanraking met aloë vera- en bijenproducten.
Sam heeft helaas nog maar 5 maanden bij ons mogen zijn.
Die 5 maanden heeft 'ie echter wel, dankzij de goede zorg van de oncoloog en de hoge kwaliteit van de producten, in een - hoe tegenstrijdig het ook klinkt - zéér goede gezondheid en met veel plezier kunnen leven.

Omdat ik van dichtbij heb meegemaakt hoeveel waarde de aloë vera- en bijenproducten aan de gezondheid van een hond kunnen toevoegen, heb ik besloten de producten op te nemen in de Canis Naturalis-webwinkel (www.versvoeding.nl).

Na verloop van tijd merkte ik dat de aloë vera- en bijenproducten ook werden besteld door klanten die géén Bibi Diervoeding aan hun bestelling hadden toegevoegd. Uitlevering van deze bestellingen gebeurde op dezelfde manier als de 'normale' bestellingen, dus er waren geen problemen.
Tot er bestellingen uit andere delen van Nederland begonnen te volgen: daar was de logistiek niet op ingesteld.

Ik heb daarom besloten voor de aloë vera- en bijenproducten (en na verloop van tijd ook andere producten) deze aparte webwinkel te openen, met een aparte logistiek: verzending. Nu is het kunnen bestellen van de geweldige aloë vera- en bijenproducten niet langer voorbehouden aan klanten in onze regio.